سامانه حضور و غیاب آنلاین | با پشتیبانی 24 ساعته | Online-Attendance-System

سامانه حضور و غیاب آنلاین | با پشتیبانی 24 ساعته

سامانه حضور و غیاب آنلاین زون یک نرم افزار اختصاصی برای مدیریت سوابق حضور و غیاب دانش آموزان و کارمندان است. به طور خودکار تردد های آنها را کنترل کرده و گزارش تولید می کند. 

0 امتیاز
زون چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402 1736 بازدید

سامانه حضور و غیاب آنلاین (Online attendance system) یک نرم افزار اختصاصی است که برای مدیریت حضور و غیاب طراحی شده است اما مجموعه ای قوی از ابزارها را برای مدیریت نیروی کار نیز ارائه می دهد. یک سامانه حضور و غیاب آنلاین مانند زون مبتنی بر معماری ابری با یک پایگاه داده متمرکز با پشتیبان گیری از زیرساخت در چندین منطقه است.تمام جزئیات فردی را به صورت دیجیتالی در فضای ابری ذخیره می کند. مدیران می توانند در هر زمان به داده ها دسترسی داشته باشند.


سامانه حضور و غیاب آنلاین چگونه کار می کند؟

سامانه-حضور-و-غیاب-آنلاین.jpg


سیستم حضور و غیاب آنلاین یک نرم افزار اختصاصی است که برای مدیریت حضور و غیاب طراحی شده است.که مدیران، سرپرستان و کارمندان می توانند به داده های ذخیره شده در سامانه حضور و غیاب آنلاین با درجات مختلفی از دسترسی تعریف شده توسط سازمان دسترسی داشته باشند. از آنجایی که حضور آنلاین کاملاً بدون کاغذ است، مدیران منابع انسانی از مدیریت برگه‌های زمانی، محاسبه دستی برگه‌ها و تعطیلات، تبدیل دقیق ساعات اضافه کاری و غیره آزادند.

بهینه سازی دیجیتال در سال2023 در خط مقدم قرار دارد و شرکت ها در سراسر صنایع از سامانه حضور و غیاب آنلاین استفاده می کنند. فناوری همیشه واسطه بین افزایش بهره وری و رضایت نیروی کار بوده است.

استفاده از سیستم حضور و غیاب آنلاین می تواند از طرق مختلف برای ما سودمند باشد. و براحتی می‌توانیم حضور افراد را با استفاده از آن مدیریت کنیم. مدیریت حضور و غیاب افراد به صورت آنلاین داده ها را به روز نگه می دارد و گزارش های حضور و غیاب فعلی را می توان در کمترین زمان تولید کرد.

در این راهنمای جامع، ما به طور عمیق به نحوه عملکرد فناوری حضور و غیاب آنلاین و نیاز شرکت‌ ها به استفاده از چنین راه‌حلی نگاه می‌کنیم.


چه چیزی باعث می شود یک سامانه حضور و غیاب آنلاین کارآمد باشد؟

معرفی یک سامانه حضور و غیاب آنلاین مدیریت زمان ما را با ردیابی ساعات کاری ما خودکار کرده است. این فناوری در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده و پیشرفته شده است. بهترین چیز در مورد حضور و غیاب آنلاین این است که استفاده از کاغذ برای حفظ حضور و غیاب را کاهش می دهد و همچنین روند دستی را که قبلا کند و بی اثر بود حذف می کند. آیا استفاده از سیستم حضور و غیاب آنلاین بهتر از روش های دیگر است؟بله! امروزه حضور و غیاب بیشتر به صورت آنلاین مدیریت می شود و از فناوری های قدیمی پیشی می گیرد. می توان گفت که سیستم حضور و غیاب آنلاین به گونه ای عمل می کند که بر اساس ویژگی های ذکر شده، بهره وری و کارایی یک شرکت را افزایش دهد.


کاربر پسند: رابط کاربری بسیار آسان برای استفاده است. داده ها به گونه ای نمایش داده می شوند که به راحتی قابل درک باشد. داده ها را می توان به راحتی به صورت آنلاین ذخیره و به روز کرد.

گزارش های خودکار: گزارش های حضور و غیاب را می توان به راحتی در کمترین زمان تولید کرد. حضور افراد را می توان به راحتی مدیریت کرد و از آنجایی که فرآیند کامل خودکار است، بنابراین به طور گسترده ترجیح داده می شود.

خطاها حذف می شوند: همه ما می دانیم که انسان ها مستعد خطا هستند اما ماشین ها اینطور نیستند. آنها می توانند ساعت های طولانی بدون اشتباه کار کنند.

بصرفه: اکنون این دستگاه ها با قیمت های مقرون به صرفه ای عرضه می شوند و بنابراین مردم به راحتی می توانند این دستگاه ها را در محل استفاده خود نصب کنند.


راهنمای کامل مدیریت سامانه حضور و غیاب آنلاین

مدیریت حضور و غیاب افراد تاکنون عمدتاً به صورت دستی انجام می شد اما اکنون از روز معرفی بیومتریک با استفاده از بیومتریک مدیریت می شود. معمولاً به دو روش انجام می شود، یا با استفاده از سیستم حضور و غیاب یا با استفاده از برنامه های مدیریت حضور و غیاب.

الف ) سامانه مدیریت حضور و غیاب: بیشتر از سیستم حضور و غیاب اثر انگشت و سیستم حضور و غیاب چهره برای مدیریت حضور و غیاب استفاده می شود. هر دو دستگاه در کار خود عالی هستند اما در ویژگی ها و قیمت آنها متفاوت هستند.

سیستم حضور و غیاب مبتنی بر اثر انگشت: اثر انگشت یک فرد برای علامت گذاری حضور و غیاب استفاده می شود. این نوع سیستم به دلیل قیمت مناسب و کارآمد بودن در اکثر مکان ها ترجیح داده می شود.

سیستم حضور و غیاب چهره: کاربر فقط باید چهره خود را برای ثبت حضور اسکن کند. از آنجایی که این سیستم از دستگاه ها و تکنولوژی پیشرفته تشکیل شده است، بنابراین قیمت ها بالا می باشد.


ب ) برنامه‌های مدیریت حضور و غیاب آنلاین:  این تکنولوژی در حال حاضر رواج یافته است. به سادگی کاربر فقط باید نرم افزار را روی سیستم نصب و فعال کند و بقیه کارها به صورت خودکار انجام می شود. یکی از بهترین برنامه‌هایی که در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود مطمئناً حضور و غیاب با موبایل است. اگر بخواهید حضور کارکنان یا دانش آموزان خود را در مدرسه یا دانشگاه  مدیریت کنید، می تواند آنها را به خوبی مدیریت کند. و همه ما می دانیم که فناوری بیومتریک در مقایسه با سایر فناوری ها و روش ها ایمن ترین است.

برنامه هایی که به طور گسترده در مکان های متعددی در حال پخش است، اپلیکیشن حضور و غیاب اندروید است. این بدان معناست که اکنون می توانیم حضور افراد را حتی با استفاده از تلفن همراه خود مدیریت کنیم. این نرم افزار مبتنی بر ابر است و برای محاسبه حقوق و دستمزد یک سازمان طراحی شده است. روند کار کامل برنامه بسیار آسان است. اگر صحبت از رابط کاربری باشد، بسیار جذاب و قابل درک است. با استفاده از این برنامه‌ها، گزارش‌های کاملی از کارمندان خود در تلفن خود در مدت زمان کوتاهی دریافت می‌کنید. همچنین به شما امکان می دهد حضور در چندین مکان را فقط با نشستن در یک مکان مدیریت کنید.

و همچنین کسانی که که گوشی آیفون دارند می توانند از اپلیکیشن حضور و غیاب آی او اس و یا وب اپلیکیشن حضور و غیاب PWA نیز استفاده کنند.


نصب سامانه حضور و غیاب آنلاین کارمندان چه فایده ای دارد؟

سامانه حضور و غیاب آنلاین کارکنان برای دانستن تعداد دقیق روزهایی که کارمند برای آنها کار کرده است، تعداد تعطیلات آنها استفاده می شود. اضافه وقت انجام شده توسط یک کارمند و تمام جزئیات دیگر را می توان دانست. به طور کلی، پتانسیل کاری یک کارمند را می توان بر این اساس محاسبه کرد.و بر این اساس به کارکنان حقوق پرداخت می شود. این سیستم عمدتاً به محاسبه حقوق و دستمزد برای یک فرد کمک می کند. 


سیستم مدیریت حضور و غیاب آنلاین 


سیستم-مدیریت-حضور-و-غیاب-آنلاین.jpg


سامانه حضور و غیاب آنلاین یکی از الزامات حیاتی برای اطمینان از بهینه سازی بهره وری شرکت است. در حالی که برای بسیاری از مدیران دشوار است که مستقیماً حضور و غیاب را با بهره وری و درآمد مرتبط کنند، اما بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت حقوق و دستمزد است.

زمان ذخیره شده را می توان در فعالیت های تجاری ضروری برای افزایش بهره وری و درآمد سرمایه گذاری کرد. کار یک سیستم حضور و غیاب آنلاین بسیار ساده است، به همین دلیل است که شرکت‌ها در سراسر صنایع آشکارا از آن استفاده می‌کنند. هیچ تغییر زیرساختی یا ارتقای سیستم برای اجرای حضور و غیاب آنلاین در یک سازمان مورد نیاز نیست.


همانطور که قبلا ذکر شد، بر روی ابر کار می کند. همه چیز مربوط به سامانه حضور و غیاب آنلاین در سرورهای ابری وجود دارد. برای راه اندازی یک سیستم حضور و غیاب آنلاین، مدیران باید مشخصات کارمند را وارد کرده و اجازه دسترسی را بدهند. بسته به روشی که استفاده می کنید، ممکن است تأیید کارمند مورد نیاز باشد.

به عنوان مثال، یک سیستم حضور و غیاب بیومتریک آنلاین از ویژگی‌های فیزیکی مانند اثر انگشت، اسکن عنبیه، تأثیر انگشت شست، تشخیص چهره و غیره برای شناسایی کارگران و ثبت حضور و غیاب استفاده می‌کند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب آنلاین، دسترسی آسان داده ها از هر مکان و هر زمان است.

مدیران می توانند با یک کلیک به داده های حضور و غیاب برای حقوق و دستمزد دسترسی داشته باشند. به همین ترتیب، سرپرستان می توانند بدون دخالت مدیران، در دسترس بودن کارگران را بررسی کنند. یک برنامه حضور و غیاب آنلاین به کارمندان اجازه می دهد به داده های شیفت دسترسی داشته باشند، حضور و غیاب را ثبت کنند و از تغییرات برنامه مطلع شوند.


انواع سیستم حضور و غیاب آنلاین


انواع-سیستم-حضور-و-غیاب-آنلاین.jpg


انواع مختلفی از سیستم های حضور و غیاب آنلاین موجود است. یک شرکت می تواند راه حل حضور و غیاب آنلاین را انتخاب کند که به بهترین وجه با نیازهای آن مطابقت دارد.


دستگاه های پانچ کارت ابتدایی ترین نوع سیستم حضور و غیاب آنلاین هستند. این ماشین‌ها از کارت زمانی استفاده می‌کنند که شناسه کارمند و سایر اطلاعات مربوط به یک شخص را ذخیره می‌کند. برای ثبت ساعت ورود و خروج، کارگران باید کارت زمان را روی یک دستگاه تعویض کنند. مشکل دستگاه های پانچ کارت این است که مستعد تقلب و جعل هستند.


سیستم های حضور و غیاب بیومتریک آنلاین در درجه اول محبوب هستند. سیستم های حضور و غیاب بیومتریک برای شناسایی کارمند و ثبت حضور و غیاب بر ویژگی های فیزیولوژیکی یا رفتاری تکیه دارند. سیستم‌های حضور و غیاب بیومتریک فیزیولوژیکی اثر انگشت، دست‌ها، صورت، عنبیه و غیره یک فرد را ضبط و مقایسه می‌کنند. در عین حال، سیستم‌های حضور و غیاب بیومتریک رفتاری بر رفتار فرد مانند صدا، ضربه زدن به کلید و امضا تکیه دارند.


سیستم های حضور و غیاب مبتنی بر ابر جدیدترین موارد در این دسته هستند. زون یکی از پیشروترین سیستم‌های مدیریت حضور و غیاب مبتنی بر هوش مصنوعی مبتنی بر ابر است که از زیرساخت‌های ابری مدرن استفاده می‌کند و با استفاده از فناوری تشخیص چهره، حضور و غیاب را به تصویر می‌کشد. مزیت اجرای چنین سیستم هایی تمرکززدایی است. سیستم های حضور و غیاب مبتنی بر ابر مانند زون به سخت افزار اضافی نیاز ندارند و می توانند از طریق برنامه های تلفن همراه استفاده شوند.


حتما بخوانید: نرم افزار حضور و غیاب بدون نیاز به دستگاه 


کدام صنایع می توانند از سامانه حضور و غیاب آنلاین بهره مند شوند؟


کاربرد-حضور-و-غیاب-در-صنایع.jpg


ساخت و ساز

این صنایع نیروی کار متصل به رایانه رومیزی در یک مکان ندارند. کارگران در صنایع تولیدی و ساختمانی از چندین منطقه دورافتاده راضی هستند. با سیستم های حضور و غیاب آنلاین می توان کارگران این صنایع را ردیابی کرد و حضور و غیاب آنها را به طور دقیق ثبت کرد. علاوه بر این، حصار جغرافیایی و هدف‌گیری لوکیشن تضمین می‌کند که کارگران در هنگام ثبت حضور در محل کار هستند.

مدیریت تسهیلات

مدیریت زمان حضور و غیاب کارمندان برای کارکنان مدیریت تاسیسات می تواند چالش برانگیز باشد زیرا اکثر مدیران همیشه در حال حرکت هستند و از مکانی به مکان دیگر برای خدمت به مشتریان سفر می کنند. با سیستم های مدیریت حضور و غیاب آنلاین، مدیران مرکز می توانند از راه دور کارمندان را ردیابی کنند. آنها همچنین می توانند به اطلاعات ضروری کارکنان مانند زمان، مکان، تعداد کارگران و غیره دسترسی داشته باشند.

سیستم های آموزشی

حضور و غیاب بخشی جدایی ناپذیر از صنعت آموزش است. جای تعجب نیست که مدارس و کالج ها یکی از مشتریان اصلی تولیدکنندگان سیستم حضور و غیاب آنلاین هستند. در پی شیوع بیماری همه گیر، موسسات آموزشی بیشتری به طور فعال از سیستم های حضور و غیاب آنلاین بدون لمس استفاده می کنند.

صنعت بهداشت و درمان

در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، تیم‌های منابع انسانی معمولاً مشغول اقدامات پزشکی و پیگیری بیمه، صورت‌حساب و انطباق هستند. در میان تمام این مسئولیت‌ها، ردیابی زمان کارمندان می‌تواند یک دردسر مهم در بهره‌وری باشد. به همین دلیل است که صنعت مراقبت های بهداشتی یکی از مشتریان اصلی راه حل های زمان سنجی مبتنی بر ابر است.


مهمترین قابلیت های نرم افزار حضور و غیاب آنلاین 

مدیریت پنل اطلاعاتی

  • تعریف سطوح مختلف دسترسی
  • امکان تعریف مانده مرخصی هر پرسنل
  • تعریف تاریخ استخدام، شروع و ترک کار

تقویم کاری سازمان

  • دریافت خودکار تقویم کاری سالیانه
  • تعریف انواع شیفت ساعتی، روزانه و ماهانه
  • تعریف تعطیلات بر اساس نیاز کاری
  • امکان تعریف تقویم کاری برای هر پرسنل

ساختار متنوع حضور و غیاب

  • پشتیبانی از شیفت‌های کاری نامنظم و بیمارستانی
  • تعیین روزهای موظفی هر گروه کاری
  • تعریف انواع شیفت(گردشی، ساعتی و شیفتی)
  • تغریف شیفت های نوبت کاری

تعریف حد تغییرات

  • تعریف شیفت های شناور برای پرسنل
  • تغییر شیفت برای یک پرسنل
  • امکان جابجایی شیفت پرسنل برای بازه های زمانی مختلف

تعریف و مدیریت مجوزها

  • پنل چند سطحی (مدیر- پرسنل)
  • ثبت درخواست و گزارشگیری و پرسنل
  • دسترسی جداگانه هر پرسنل به پنل
  • ایجاد مجوز با محدودیت زمان

ماموریت و مرخصی

  • دریافت گزارش ماموریت و مرخصی پرسنل
  • امکان تعریف انواع ماموریت 
  • امکان تعریف انواع مرخصی 
  • گزارش‌گیری مانده مرخصی به تفکیک

امکان تعریف قوانین پویا

  • تعریف قوانین پویا بر اساس نیاز های سازمان
  • مجوز دسترسی تفکیکی و گروهی به پرسنل
  • مجوز ثبت درخواست گروهی و تفکیکی


زون: یک سیستم حضور و غیاب آنلاین و مدیریت زمان مدرن

زون یک سامانه حضور و غیاب آنلاین و مدیریت زمان کامل است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا حضور و غیاب را خودکار کنند. زون یک سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی، به مدیران منابع انسانی کنترل کامل بر ردیابی زمان کارمندان را ارائه می دهد. این یک نرم افزار بدون سخت افزار و مبتنی بر ابر است که به عنوان برنامه حضور و غیاب آنلاین موجود است.

جدا از حضور و غیاب زمان واقعی و کارآمد و ردیابی زمان، تولید گزارش قدرتمند، زمان‌بندی نوبت و مدیریت مرخصی را ارائه می‌دهد و به راحتی با محبوب‌ترین سیستم‌های نرم‌افزار حقوق و دستمزد ادغام می‌شود.


در اینجا ویژگی های برتر آن آمده است:

  • مدیریت دقیق حضور و غیاب به صورت آنلاین
  • مبتنی بر اپلیکیشن موبایل (اندروید، آی او اس)
  • ادغام آسان با نرم افزارهای حقوق و دستمزد
  • امنیت و حریم خصوصی داده در سطح سازمانی
  • امکان بررسی و تایید ساعت
  • ردیابی زمان مبتنی بر موقعیت مکانی 
  • امکان استفاده برای کنترل کارمندان دورکار 


نتیجه

سامانه حضور و غیاب آنلاین برای مشاغلی که تحول دیجیتال را اتخاذ می کنند اجباری است. ثبت حضور و غیاب در روش سنتی به شدت مستعد تلف شدن زمان است و سالانه میلیون ها تومان برای کسب و کار هزینه دارد. سازمان شما می تواند با اتخاذ یک سیستم مدیریت حضور و غیاب آنلاین قابل اعتماد مانند زون، بهره وری را افزایش دهید و اتلاف زمان را از بین ببرید.



مقالات مرتبط بااین مقاله
دیدگاه کاربران نمایش پرطرفدارن ترین 0 دیدگاه ثبت شده است
افزودن دیدگاه جدید راجع به این مقاله ورود به حساب کاربری

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید