نرم افزار حضور و غیاب ابری (Cloud) | اپلیکیشن ابری زون | Cloud-attendance-software

نرم افزار حضور و غیاب ابری (Cloud) | اپلیکیشن ابری زون

نرم افزار حضور و غیاب مبتنی بر ابر یا کلود (Cloud) یک سیستم ثبت تردد مبتنی بر وب است. که از یک فضا در اینترنت برای ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به حضور و غیاب استفاده می‌کند. با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب ابری زون در هر مکان و هر زمان تردد پرسنل خود را پیگیری کنید.

0 امتیاز
زون دوشنبه 1 خرداد 1402 3474 بازدید

نرم افزار حضور و غیاب ابری یا کلود (Cloud-based attendance) ، یک روش بسیار جدید و موثر برای مدیریت حضور و غیاب کارکنان در سازمان ها است. این سیستم، با استفاده از فناوری ابری، به مدیران سازمان اجازه می دهد تا به راحتی حضور و غیاب کارکنان خود را در هر زمان و از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارند، مدیریت کنند.در این سیستم حضور و غیاب مبتنی بر ابر، کارکنان می‌توانند از طریق دستگاه های هوشمند خود، مانند تلفن همراه یا تبلت، حضور و غیاب خود را به روزرسانی کنند. همچنین، مدیران می توانند با استفاده از داشبوردهای آنلاین، نمودارها و گزارش های مختلفی را برای شناسایی الگوهای حضور و غیاب کارکنان تهیه کنند و اطلاعات لازم را برای مدیریت بهینه حضور و غیاب کارکنان در سازمان هایشان به دست آورند.


نرم افزار حضور و غیاب ابری یا کلود: راه حل مدیریت حضور و غیاب مبتنی بر ابر

اپلیکیشن-حضور-غیاب-ابری.jpg

نرم افزار حضور و غیاب ابری یک راه حل مدیریت زمان مبتنی بر ابر است که اطلاعات لحظه ای کارمند شما را روی یک پلتفرم متمرکز می کند و این داده ها بدون توجه به جایی که هستید از مرورگرهای وب قابل دسترسی می باشد.

با اپلیکیشن حضور و غیاب ابری، اطلاعات شرکت و کارمند شما از طریق مرورگر وب انتخابی شما و بدون نیاز به زیرساخت یا برنامه نرم افزاری قبلی ایمن است. راه حل ما با هر تغییری در شرکت شما سازگار است و به شما این امکان را می دهد که بدون محدودیت، همه چیز مربوط به نحوه پیگیری زمان و حضور شما را برنامه ریزی و پیکربندی کنید. می‌توانید تقویم های پیشرفته، برنامه ریزی های متناسب ایجاد کنید یا همه شیفت ها را برای شرکت خود پیکربندی کنید. برنامه حضور و غیاب ابری یک محیط محاسبات ابری متمرکز است که تضمین می کند که تمامی امکانات موجود شما در هر نقطه از جهان به یک شکل کار می کنند و به کارمند شما اجازه می دهد ورود و خروج خود را ثبت کند و زمان دقیق و مکان‌های GPS را ردیابی کند.

 

سیستم مدیریت حضور و غیاب مبتنی بر ابر

حضور-و-غیاب-ابری.jpg

سیستم های حضور و غیاب ابری بهترین دستیاران شما هستند که به شما این امکان می دهند تا با استفاده از پنل مدیریت، حضور کارکنان در محل کار را در هر لحظه و در هر مکان مدیریت کنید.

سیستم های کلود معمولاً از طریق یک مرورگر دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه قابل دسترسی هستند، جایی که نرم افزار، داده ها، پیکربندی ها و هر چیزی که مربوط به آن جنبه ها است توسط فروشنده نرم افزار ارائه مدیریت می شود. 

به روز رسانی، امنیت، در دسترس بودن، پشتیبان گیری و سایر ملاحظات مربوط به سخت افزار و نرم افزار توسط فروشنده مراقبت می شود. نیازی به سرور شرکت، بخش فناوری اطلاعات اختصاصی، سیستم امنیتی و غیره ندارید. این سیستم ها معمولا اشتراکی هستند و مقرون به صرفه‌تر از راه حل های اولیه یا ترکیبی باشند.


محل ذخیره سازی اطلاعات در نرم افزار حضور و غیاب ابری

فضای-ذخیره-سازی-ابری-min.jpg

زمانی که از سرویس های ذخیره سازی ابری استفاده می کنید، اطلاعات از طریق اینترنت به این سرویس ها منتقل و در کامپیوترهایی که برای میزبانی اطلاعات طراحی شده‌اند و سرور نام دارند، ذخیره می شوند. پس از ذخیره سازی اطلاعات خود در فضای ابری می توانید از هر مکانی که اینترنتی پایدار با سرعتی مناسب در اختیار داشته باشید و با استفاده از هر دستگاهی که سرویس ابری موردنظر از آن پشتیبانی می کند، به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید.

فضای ابری ذخیره سازی می تواند اطلاعات تعداد بی نهایتی از کاربران را در خود ذخیره کند؛ اما شما تنها به اطلاعاتی که خودتان ذخیره کرده اید، دسترسی خواهید داشت و برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این فضا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. هنگام ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری، اطلاعات ذخیره شده روی چندین سرور قرار می گیرند تا در صورتی که سروری مختل یا فعالیت آن متوقف شد، سایر سرورها اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند؛ بنابراین احتمال از دست رفتن اطلاعات در فضای ذخیره سازی ابری نزدیکه به صفر است. به بیان ساده فضای ذخیره سازی ابری یک فضای ذخیره‌سازی مجازی است که از هر مکان و با هر دستگاهی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.


تفاوت فناوری رایانش ابری و ذخیره سازی ابری

تفاوت-رایانش-و-ذخیره-سازی-ابری.jpg

برخی از افراد فناوری رایانش ابری و ذخیره‌سازی ابری را با یکدیگر اشتباه می گیرند؛ اما این دو فناوری کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. همان‌طور که گفتیم فناوری ذخیره سازی ابری امکان بارگذاری اطلاعات روی سرورها و ذخیره آن ها را فراهم می کند؛ اما فناوری رایانش ابری دسترسی به قدرت محاسباتی یا یک نرم افزار از دور را امکانپذیر می کند. رایانش ابری به شما اجازه می دهد برای اجرای یک نرم افزار از راه دور از کامپیوتر خود استفاده کنید. این فناوری علاوه بر اینکه امکان بهره‌مندی از قدرت محاسباتی از راه دور را فراهم می‌کند، ذخیره‌سازی اطلاعات روی فضای ابری را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

یکی از متداول‌ترین موارد استفاده از رایانش ابری، سرویس «نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس» (Software-as-a-Service یا SaaS) است. با استفاده از این سرویس می‌توانید به‌جای نصب یک نرم‌افزار روی کامپیوترتان، از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید؛ بنابراین با استفاده از این سرویس دیگر بدون نگرانی در مورد فضای کافی در حافظه کامپیوتر برای نصب نرم‌افزار یا برخورداری کامپیوتر از قدرت سخت‌افزاری و پردازشی لازم برای اجرای نرم‌افزار، از اجرای روان و بدون مشکل نرم‌افزار روی کامپیوترتان لذت ببرید.

 برخلاف تصور خیلی از افراد، رایانش ابری چیزی فراتر از یک نرم‌افزار است. به‌عبارت‌دیگر به هرگونه خدماتی به‌غیراز ذخیره‌سازی ابری رایانش ابری گفته می‌شود. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی ابری را بدون رایانش ابری داشته باشید، اما نمی‌توانید به داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری بدون نوعی پردازش آنلاین یا همان رایانش ابری، دسترسی داشته باشید. به همین ترتیب، نمی‌توانید از رایانش ابری بدون فضای ذخیره‌سازی ابری برخوردار باشید، زیرا برنامه‌ها باید در ابرها ذخیره شوند.

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های ذخیره‌سازی ابری و رایانش ابری می‌پردازیم:

  1. محاسبات ابری به قدرت پردازش بالاتری نسبت به ذخیره‌سازی ابری نیاز دارد درحالی‌که فضای ذخیره‌سازی ابری به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارد.
  2. محاسبات ابری اساساً برای مشاغل و کسب‌وکارها برنامه‌ریزی شده است. اما، ذخیره‌سازی ابری ابزاری کاربردی هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده در سازمان‌ها و کسب‌وکارهاست.
  3. فضای ذخیره‌سازی ابری تنها یک رسانه ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری داده است، اما رایانش ابری به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور روی داده‌ها کارکرده و آنها را تغییر دهید (برای مثال کد نویسی یک برنامه از راه دور).


مزایای نرم افزار حضور و غیاب ابری

مزایای-نرم-افزار-حضور-و-غیاب.jpg

 یک سیستم حضور و غیاب ابری خوب نه تنها ساعت ورود و خروج را روان و بدون دردسر می کند، بلکه می تواند ویژگی های بسیار ارزشمندی مانند زمان بندی کارمندان، مدیریت غیبت، ادغام حقوق و دستمزد و گزارش منابع انسانی را نیز ارائه دهد و همچنین به کارفرمایان در رعایت قوانین کاری کمک کند. در این قسمت به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

  • ژئوفنسیگ در اپلیکیشن موبایل: با استفاده از ویژگی موقعیت جعرافیایی، زمانی که کارمند وارد دفترکار می شود، موقعیت مکانی او ثبت و برای مدیران قابل مشاهده است. و این نوع ثبت تردد با اپلیکیشن حضور و غیاب مبتنی بر  لوکیشن ابری انجام می شود.
  • مدیریت بیشتر با تلفن همراه: نرم افزار حضور و غیاب ابری به مدیران این امکان را می دهد تا با استفاده از یک برنامه تلفن همراه زمان و حضور در هر مکان و در هر زمان را مدیریت کنند. کارمندان می توانند از طریق اپلیکیشن حضور و غیاب موبایل درخواست مرخصی دهند و مدیران می توانند آن را تایید یا رد کنند. مدیران همچنین می توانند داده‌های مربوط به غیبت ها و تخلفات به صورت آنلاین بررسی کنند و به سرعت به درخواست‌های کارمندان پاسخ دهند.
  • قابلیت استفاده بر روی تمام سیستم ها: نرم افزار حضور و غیاب مبتنی بر ابر  قابل استفاده بر روی تمام دستگاه ها و پلتفرم ها می باشد. زون در دو نسخه اپلیکیشن حضور و غیاب اندروید و اپلیکیشن حضور و غیاب ios طراحی و پیاده سازی شده و همچنین با نسخه وب اپلیکیشن حضور و غیاب زون بدون توجه به سیستم عامل دستگاهتان شما می توانید اپلیکیشن را اجرا کنید.

 و در ادامه می توان مزایای مهم دیگر این سیستم به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود دسترسی
  • بهبود همکاری
  • بهبود امنیت
  • بهبود پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات هنگام بروز فاجعه
  • افزایش چابکی (Agility)


تفاوت سیستم حضور و غیاب ابری خودکار و سیستم دستی

اولین تمایز بزرگ بین سیستم حضور و غیاب ابری خودکار و سیستم های دستی این است. یک سیستم حضور و غیاب دستی از فرد می‌خواهد که زمان ورود و خروج را روی کاغذ، کارت‌های چاپی یا صفحات اکسل ثبت کند.

از معایب و مشکلات حضور و غیاب دستی، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • نیاز به کار دستی تکراری دارد.
  • کارمندان فراموش می کنند که ساعت ورود و خروج خود را ثبت کنند.
  • ممکن است فایل ها گم شوند.
  • انجام هر تحلیلی سخت است.

اما، در سیستم های خودکار مشکلات فوق دیده نمی شود و اکثر شرکت‌ها با استفاده از کارت‌های شناسایی، بیومتریک و سخت‌افزارهای مشابه، به سمت سیستم‌های حضور و غیاب ابری خودکار رفته‌اند.

 

سیستم های حضور و غیاب ابری در محل، ترکیبی و مبتنی بر ابر

سیستم حضور و غیاب در محل به این معنی است که فروشنده یک سیستم حضور و غیاب ابری را بر روی سرورهای شرکت خود، مستقر می کند. نرم افزار و تمام داده های مرتبط بر روی سرورها یا در ابر خصوصی شرکت ذخیره می شود.


سیستم حضور و غیاب مبتنی بر ابر ترکیبی

سیستم حضور و غیاب مبتنی بر ابر ترکیبی به این معنی است که یک شرکت از ترکیبی از سرورهای خود یا سرویس‌های ابری خصوصی و عمومی خود که توسط فروشنده نرم‌افزار مدیریت می‌شوند، استفاده می‌کند.


قیمت نرم افزار حضور و غیاب ابری (Cloud) 

قیمت اپلیکیشن حضور و غیاب ابری ممکن است متفاوت باشد، اما در حالت کلی قیمت این نوع اپلیکیشن ها معمولا بستگی به ویژگی ها، پشتیبانی و اندازه سازمان ها دارد. معمولا برای داشتن یک سیستم حضور و غیاب ابری کارآمد هزینه هایی جهت توسعه، نگهداری و به روز رسانی محاسبه می شود. اما در کل استفاده از این نوع اپلیکیشن ها، می تواند بهبود قابل توجهی در مدیریت حضور و غیاب پرسنل و کاهش هزینه های مربوط به آن را داشته باشد.


خرید نرم افزار حضور و غیاب ابری (Cloud)

خرید اپلیکیشن حضور و غیاب ابری می تواند یک تصمیم هوشمندانه برای مدیریت بهتر و دقیق تر حضور و غیاب پرسنلتان باشد. با خرید این سیستم، می توانید براحتی داده های مربوط به حضور و غیاب را ثبت کنید، و گزارشات دقیقی دریافت کنید و بهبود کارایی و بهره وری سازمانتان را تجربه کنید.


نرم افزار حضور و غیاب ابری زون

نرم افزار حضور و غیاب ابری زون یک سامانه مدیریت حضور و غیاب برای سازمان‌ها و شرکت‌ها است که به صورت آنلاین و از راه دور قابل دسترسی است.این برنامه دارای یک اپلیکیشن حضور و غیاب و یک پورتال تحت وب است که کارمندان برای ورود و خروج هر روز از آنها استفاده می کنند. برخی از ویژگی‌های این نرم عبارتند از:

  • ثبت حضور و غیاب با استفاده از موبایل وتبلت
  • امکان تعیین ساعات کاری پرسنل و محاسبه ساعت کاری و اضافه کاری آنها
  • گزارش دهی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه درباره حضور و غیاب پرسنل و میزان ساعت کار و اضافه کار آنها
  • امکان تعیین تعطیلات رسمی و تعطیلات خصوصی سازمان و محاسبه مرخصی و استفاده از مرخصی پرسنل
  • پشتیبانی از ارسال پیامک و ایمیل به پرسنل برای اعلام جزئیات حضور و غیاب و مرخصی
  • رصد تاخیرات و غیبت های پرسنل و امکان اعمال جریمه و مجازات برای آنها در صورت لزوم
  • قابلیت اتصال به سایر سامانه‌های مدیریتی سازمان، مثل حسابداری و حقوق و دستمزد، جهت بهبود و کاهش خطای انسانی در محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل


نتیجه گیری

سامانه حضور و غیاب آنلاین زون، یک سیستم مبتنی بر ابر است ی‌تواند به شرکت‌ها در مدیریت حضور و غیاب کارکنان کمک کند. با استفاده از این نرم‌افزار، مدیران می‌توانند به راحتی حضور و غیاب کارکنان را دنبال کرده و اطلاعات مربوط به تاخیر، مرخصی، ماموریت و سایر امور مربوط به حضور و غیاب را دریافت کنند.

از دیگر مزایای استفاده از نرم‌افزار حضور و غیاب ابری می‌توان به افزایش دقت و سرعت در ثبت و پردازش اطلاعات حضور و غیاب، کاهش احتمال خطا در محاسبه حقوق کارکنان و همچنین افزایش بهره‌وری کارکنان اشاره کرد.

سوالات متداول
  • سیستم حضور و غیاب ابری چیست؟
    سیستم حضور و غیاب مبتنی بر فضای ابری به شما امکان می دهد از هر کجای دنیا فعالیت های کاری کارکنان را زیر نظر داشته باشید. معمولاً کارمندان با استفاده از روش‌های احراز هویت مانند گذرواژه یا بیومتریک رود و خروج خود را ثبت می کنند.
  • آیا سیستم های حضور و غیاب ابری امن هستند؟
    درصورتی‌که در هنگام ایجاد حساب‌های کاربری در این سرویس‌ها از رمز عبور قوی استفاده کنید و روش تشخیص دومرحله‌ای را نیز فعال کنید و همچنین از سرویس‌هایی استفاده کنید که اطلاعات ذخیره‌شده را رمزگذاری می‌کنند، امنیت اطلاعات ذخیره‌شده شما در فضای ابری کاملا حفظ می‌شود
مقالات مرتبط بااین مقاله
دیدگاه کاربران نمایش پرطرفدارن ترین 0 دیدگاه ثبت شده است
افزودن دیدگاه جدید راجع به این مقاله ورود به حساب کاربری

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید