دستگاه حضور و غیاب هتل | اپلیکیشن زون | hotel-attendance-device

دستگاه حضور و غیاب هتل | اپلیکیشن زون

برنامه ی زون جزو بهترین ابزارهای مدیریت حضور و غیاب هتل ها می باشد. و به مدیران هتل ها کمک می کند تا به طور موثرتری نیروی کار خود را مدیریت کنند. مانیتوریتگ لحظه ای کارمندان و ارتباط با سایر نرم افزارهای مالی از ویژگی های برجسته ی این نرم افزار است. 

0 امتیاز
زون یکشنبه 24 تیر 1403 246 بازدید

دستگاه حضور و غیاب هتل چیست؟

دستگاه-حضور-و-غیاب-هتل-چیست.jpg

دستگاه های حضور و غیاب، زمان ورود و خروج پرسنل هتل را در خود ذخیره می کنند و به مدیران امکان مانیتور کردن حضور و غیاب کارکنان، محاسبه ساعات کاری، افزایش دقت در پرداخت حقوق و دستمزد، و بهبود مدیریت منابع انسانی را می دهند.

در دستگاه حضور و غیاب برای هتل ها از تکنولوژی هایی مانند تشخیص چهره، رمز و دستگاه ساعت زنی اثرانگشتی برای ثبت ورود و خروج استفاده می شود. شما می توانید با توجه به ظرفیت هتل و تعداد پرسنل، نیازهای مدیریتی و همچنین میزان امنیت لازم دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع سیستم حضور و غیاب هتل و مزایای استفاده از این سیستم هوشمند بپردازیم.

 

کاربرد دستگاه حضور و غیاب هتل

کاربرد-دستگاه-حضور-و-غیاب-هتل.jpg

بسیاری از مردم  برای سفر و ماموریت به شهرها و کشورهای دیگر ناچار به اقامت در هتل ها هستند. یکی از موارد مهمی که می‌تواند کیفیت هتل را بالا ببرد حضور به موقع پرسنل برای ارئه ی خدمات و سرویس دهی به مسافران است. در هتل های بزرگ که کارکنان زیادی در بخش های مختلف آن فعالیت دارند مدیریت حضور کارکنان امری دشوار و پیچیده برای مدیران خواهد بود. به ویژه در زمان‌های شلوغی امکان مانیتورینگ حضور و فعالیت هر یک از کارکنان دشوار بوده و معمولاً با خطای انسانی همراه است. این مشکلات می توانند موجب کاهش کیفیت خدمات ارائه شده از سوی هتل و در نتیجه کاهش رضایت مسافرین نسبت به مجموعه مورد نظر می شود.

 

کاربردهای اصلی این دستگاه ها در هتل‌ها عبارتند از:

  • ثبت ورود و خروج کارکنان: کارکنان هتل می‌توانند با استفاده از دستگاه حضور و غیاب وارد و خارج شوند و ساعات کاری خود را ثبت کنند.
  • مانیتورینگ حضور و غیاب: مدیران می‌توانند به راحتی حضور و غیاب کارکنان را مانیتور کرده و از تاخیرها یا غیبت‌ها مطلع شوند.
  • محاسبه ساعات کاری: این دستگاه‌ها به صورت دقیق ساعات کاری کارکنان را ثبت و محاسبه می‌کنند که در حساب‌های حقوقی و دستمزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • افزایش دقت در پرداخت حقوق: با داشتن اطلاعات دقیق حضور و غیاب، مدیران می‌توانند دقت بیشتری در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان داشته باشند.
  • بهبود مدیریت منابع انسانی: این سیستم به بهبود مدیریت منابع انسانی کمک می‌کند و به مدیران اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد کارکنان خود ارائه می‌دهد.

در کل، دستگاه حضور و غیاب هتل به مدیران این امکان را می‌دهد که بهبودی در مدیریت حضور و غیاب کارکنان داشته باشند و همچنین به دقت و کارایی بیشتری در مدیریت منابع انسانی دست یابند.

 

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای هتل

مزایای-دستگاه-حضور-و-غیاب-هتل.jpg

خوشبختانه بسیاری از دستگاه‌های حضور و غیاب هتلی به همراه نرم‌ افزارهای پیشرفته حضور و غیاب ارائه می‌شوند. استفاده از نرم افزار دستگاه حضور و غیاب هتل به شما این امکان را خواهد داد که تمامی اطلاعات مربوط به پرسنل را مطابق با نیازهای مجموعه ثبت یا ویرایش کنید. همچنین نرم‌افزارهای ارائه شده رابط کاربری مناسبی را در اختیار مدیران قرار می دهند تا مسئولان مربوطه بتوانند در هر زمان و مکانی تمامی امور مربوط به هتل را پیگیری کنند. با استفاده از نرم افزار دستگاه حضور و غیاب هتل هوشمند می توانید گزارشات مربوط به ورود و خروج تمامی کارکنان را نیز در فرمت مناسب دریافت کنید. استفاده از دستگاه های حضور و غیاب در هتل ها برای مدیریت بهتر منابع انسانی و افزایش کارایی دسترسی به اطلاعات مربوط به کارکنان دارای مزایای زیادی است، از جمله:

  • دقت بالا: این دستگاه‌ها باعث بهبود دقت در ثبت و محاسبه ساعات کاری کارکنان می شوند، که می تواند به کاهش خطاها و اشتباهات مربوط به حضور و غیاب کارکنان کمک کند.
  • مدیریت بهتر زمان کاری: این دستگاه ها امکان مانیتورینگ دقیق حضور و غیاب را فراهم می کند تا در مدیریت کلی و برنامه ریزی منابع انسانی به مدیران کمک شود.
  • افزایش دقت در پردازش حقوق و دستمزد: با داشتن اطلاعات دقیق حضور و غیاب، محاسبه ی حقوق و دستمزد به صورت دقیق تر و بدون خطا صورت می گیرد.
  • امنیت: سیستم‌های حضور و غیاب مبتنی بر تکنولوژی امکانات امنیتی بالایی دارند مانند استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره که کمک به جلوگیری از تقلب و سوء استفاده دارند.

با این وجود، مهم است که در استفاده از این دستگاه‌ها حفظ حریم خصوصی و رعایت قوانین مرتبط با حفاظت اطلاعات فردی را از دست ندهید.

 

امکانات سیستم حضور و غیاب هتل

امکانات-سیستم-حضور-و-غیاب-هتل.jpg

  • قابلیت نصب آسان
  • قابلیت تنظیم انقضای کارت بر اساس تاریخ و ساعت
  • گزارش لحظه ای از حاضرین و غابیبن هر هتل
  • امکان گزارشگیری از ورود و خروجهای ناقص
  • گزارش عملکرد افراد به تفکیک روزانه، ماهیانه
  • امکان محدود نمودن محدوده زمانی تردد افراد مختلف به هتل
  • ثبت تاخیر روزانه ورود به هتل و امکان ارائه گزارش از تاخیر بیش از مدت زمانی خاص
  • گزارش از افرادی که تعداد روز خاصی درهتل حضور نداشته اند.

 

کنترل تردد پرسنل هتل در مکان های خاص

کنترل-تردد-پرسنل-هتل.jpg

کنترل تردد پرسنل در هتل ها یک موضوع حیاتیست. برخی از مکان هایی که ممکن است نیاز به کنترل تردد داشته باشند شامل ورود و خروج از ساختمان ها، پارکینگ ها، مکان های محدود شده برای عموم و یا حتی بعنوان بخشی از سیستم های امنیتی هتل می باشد. دراین حالت برای کنترل تردد پرسنل می توان از سیستم های حضور و غیاب، گیت های تردد و یا قفل های هوشمند استفاده کرد. این اقدامات کمک می کند تا مکان های مختلف هتل تحت نظر قرار گیرند و امنیت بالا و کارایی مناسبی داشته باشند. انتخاب دستگاه ثبت ورود و خروج کارکنان هتل باید بر اساس کاربری آن باشد. به عنوان مثال هنگام انتخاب سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس نکاتی که برای خرید در ذهن داریم با توجه به کاربری آن مشخص می شود و با انتخاب دستگاه برای هتل متفاوت است.

 

بهترین دستگاه ساعت زن هتلی کدام است؟

بهترین-دستگاه-ساعت-زن-هتل.jpg

توجه به برندهای معتبر و محبوب در این حوزه می تواند به تصمیم گیری شما قبل از خرید کمک کند. به هرحال با توجه به تکنولوژی های موجود و نیازهای خاص هتل، دریافت نظر کارشناسان و مطالعه نظرات و تجربیات دیگر هتل ها نیز می تواند در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای هتل شما موثر باشد.

دستگاه های کارتی و رمزی متداول ترین دستگاه های کنترل تردد هوشمند هستند. این دستگاه ها همانطور که از نامشان پیداست جهت تشخیص هویت فرد به رمز یا کارت مخصوص نیاز خواهند داشت.

دستگاه‌های بیومتریک نیز جهت تشخیص هویت افراد از ویژگی های فردی آنان کمک می گیرند. از جمله انواع دستگاه های بیومتریک می‌توان به دستگاه های اثر انگشتی و تشخیص چهره اشاره داشت. بسیاری از هتل ها استفاده از دستگاه های اثر انگشتی را ترجیه می دهند. استفاده از دستگاه ثبت تردد کارمندان ترکیبی نیز می‌تواند برای حضور و غیاب پرسنل هتل کاربردی باشد. شما می توانید با توجه به ظرفیت هتل، تعداد پرسنل و کارمندان، و همچنین نیازهای مدیریتی بهترین نوع دستگاه حضور و غیاب در هتل را انتخاب و خریداری کنید.

 

سیستم حضور و غیاب زون در هتل ها چگونه است؟

سیستم حضور-و-غیاب-زون-برای-هتل.jpg

هتل ها از روش های مختلفی برای ردیابی و مدیریت حضور و غیاب استفاده می کنند، از جمله روش های سنتی مانند برگه های زمانی کاغذی، کارت پانچ و سیستم های ورود دستی. با این حال، اکنون بسیاری از هتل ها راه حل های مدرن ردیابی حضور و غیاب مانند اسکنرهای بیومتریک، ردیاب‌های حضور و غیاب تلفن همراه و نرم افزار مبتنی بر ابر را اتخاذ می کنند. برنامه ی زون یک برنامه مبتنی بر موقعیت مکانی و تشخیص چهره با هوش مصنوعی است که توانسته در امر کنترل تردد کارکنان به مدیران هتل کمک های شایانی ارائه داده است و با کمترین هزینه و بالاترین امنیت در هر مکان و زمان تمام پرسنل خود را بصورت آنلاین مانیتورینگ می کنند.

 

حتما بخوانید: مقاله ی حضور و غیاب با موبایل


نتیجه گیری

عدم حضور به موقع کارکنان در هتل ها می تواند ضربه سختی به آنها بزند. از تعارضات برنامه ریزی، تناقضات حقوق و دستمزد و حتی از دست دادن درآمد ناشی از کمبود کارکنان. با نرم‌افزار حضور و غیاب زون این خطرات را کاهش دهید و از انجام عملیات  در هر مرحله اطمینان حاصل کنید.استفاده از برنامه حضور و غیاب در هتل ها از مزایا و مواردی مانند دقت بالا، مدیریت بهتر زمان کاری، افزایش دقت در پردازش حقوق و دستمزد و کاهش سوء استفاده برخوردار است. و مهم ترین نکته در انتخاب سیستم حضور و غیاب برای یک هتل، تطابق ویژگی های دستگاه با نیازهای خاص هتل است. 

سوالات متداول
  • تهیه دستگاه حضور و غیاب برای کدام هتل ها ضروری است؟
    برای تمامی هتل ها بخصوص هتل های بزرگ و پیشرفته که میزبان مهمانان مهمی هستند، خرید یک سیستم حضور و غیاب ضروری است.
  • هتل ها برای پیگیری و مدیریت حضور و غیاب از چه چیزی استفاده می کنند؟
    هتل ها از روش های مختلفی برای ردیابی و مدیریت حضور و غیاب استفاده می کنند، از جمله روش های سنتی مانند برگه های زمانی کاغذی، کارت پانچ و سیستم های ورود دستی. با این حال، اکنون بسیاری از هتل ها راه حل های مدرن ردیابی حضور و غیاب مانند اسکنرهای بیومتریک، ردیاب های حضور و غیاب تلفن همراه و نرم افزار مبتنی بر ابر را اتخاذ می کنند. این سیستم ها دقت، کارایی و انعطاف بیشتری را در مدیریت حضور و غیاب کارکنان هتل در بخش ها و شیفت های مختلف ارائه می دهند.
  • چرا زون در صنعت هتلداری بسیار محبوب است؟
    زون به دلیل رابط کاربر پسند، ویژگی های قوی متناسب با مشاغل هتلداری و محبوب است. این ویژگی‌هایی مانند ردیابی توسط تلفن همراه، ردیابی موقعیت جغرافیایی، زمان‌بندی شیفت، و تأییدیه های خودکار را ارائه می کند که برای مدیریت کارآمد کارکنان هتل ها ضروری هستند. علاوه بر این، مقرون به صرفه بودن و مقیاس پذیری زون آن را به انتخابی جذاب برای هتل ها در هر اندازه تبدیل می کند.
مقالات مرتبط بااین مقاله
دیدگاه کاربران نمایش پرطرفدارن ترین 0 دیدگاه ثبت شده است
افزودن دیدگاه جدید راجع به این مقاله ورود به حساب کاربری

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید