آموزش پاک کردن حافظه ی پنهان (کش) در سامسونگ و آیفون | How-to-clear-cache-on-Samsung-and-iPhone

آموزش پاک کردن حافظه ی پنهان (کش) در سامسونگ و آیفون

حافظه ی پنهان یا در اصطلاح کش گوشی، به برنامه هایی مانند مرورگرها، بازی ها و سرویس های پخش امکان ذخیره ی فایل های موقت را می دهد تا زمان بارگذاری را کاهش دهند و سرعت کار شما با برنامه را بالاتر ببرند.

0 امتیاز
زون سه شنبه 17 بهمن 1402 545 بازدید

آیا سرعت برنامه های گوشی شما کاهش پیدا کرده است؟ نگران نباشید، لازم نیست برنامه را حذف نصب کنید یا گوشی خود را ریست کنید. در عوض، حافظه پنهان یا داده های برنامه را پاک کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، هر گونه فایل مشکل دار در برنامه وجود دارد، حذف می شود. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های Device Care تلفن خود برای محدود کردن برنامه‌های پس‌زمینه و کمک به دوام باتری بیشتر استفاده کنید.

در این مقاله به صورت گام به گام  نحوه ی پاک کردن حافظه ی پنهان برایتان آورده شده است پس با ما همراه باشید.

حافظه-پنهان-کش-چیست.jpg


نحوه پاک کردن کش برنامه در اندروید

روش اول: شما می توانید انگشت خود را بر روی برنامه ی مورد نظرتان نگه دارید سپس بر روی گزینه ی i بزنید تا وارد صفحه ی پاک کردن کش بشوید و سپس روی Clear cache ضربه بزنید تا حافظه ی پنهان برنامه پاک شود.

روش دوم: به تنظیمات گوشی بروید و سپس انگشت خود را روی Apps بکشید. برنامه ی مورد نظزتان را انتخاب کنید. روی Storage ضربه بزنید و سپس روی Clear cache ضربه بزنید. 

پاک-کردن-کش-اندروید.jpg


نحوه ی پاک کردن داده های یک برنامه در اندروید

برای این کار تنظیمات را باز کنید و سپس بر روی Apps ضربه بزنید. در صفحه ی جدید برنامه ای را که می خواهید پاک کنید را انتخاب یا جستجو کنید. روی Storage ضربه بزنید، روی Clear data ضربه بزنید و سپس روی OK ضربه بزنید. با این کار برنامه به طور کامل پاک می شود و آن را به تنظیمات اصلی بازنشانی می کند.

مهم: پاک کردن داده ها، برنامه را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی می کند. هر گونه تنظیمات شخصی یا داده ذخیره شده در برنامه حذف خواهد شد. برخی از برنامه های سیستمی نمی توانند داده های خود را پاک کنند.

توجه داشته باشید که این به طور کامل برنامه را بازنشانی می کند. مطمئن شوید که حساب‌ها یا نام‌های کاربری را یادداشت کرده‌اید تا بتوانید پس از بازنشانی برنامه دوباره وارد سیستم شوید.


نحوه پاک کردن کش برنامه در آیفون

این دستورالعمل‌ها برای دستگاه‌های آیفون 13 اعمال می‌شود، اما بسیاری از مدل‌ها مانند آیفون X، 11، 12 یا 14 از کلمات مشابه دیگری استفاده می‌کنند.


مرحله اول: به لیست برنامه های گوشی خود بروید و روی گزینه ی "Setting" ضربه بزنید.

پاک-کردن-کش-آیفون.jpg

مرحله دوم: گزینه ی "General" را انتخاب کنید.

پاک-کردن-cash-آیفون.jpg

مرحله سوم: در مرحله بعد “iPhone Storage” را انتخاب کنید.

پاک-کردن-حافظه-پنهان-آیفون.jpg

مرحله چهارم: برنامه ای را که با حافظه پنهانی می خواهید پاک کنید را انتخاب کنید.

پاک-کردن-کش-اپل.jpg

مرحله پنجم: در تنظیمات برنامه، جزئیات مختلفی درباره برنامه، از جمله اندازه و کاربرد آن وجود دارد. همچنین دو گزینه ی زیر را مشاهده خواهید کرد: «Offload App» و «Delete App».

how-to-clear-cash-on-iphone.jpg

Offload App برخی از حافظه پنهان برنامه، از جمله فضای ذخیره سازی را پاک می کند. با این حال، تمام داده ها را حذف نمی کند. برای ادامه استفاده از برنامه، باید آن را دوباره نصب کنید.

Delete App تمام حافظه پنهان برنامه و داده های مربوطه را حذف می کند. اگر برنامه را دوباره نصب کنید، هیچ داده ذخیره شده ای نخواهید داشت.


مرحله ششم: برای پاک کردن فضای ذخیره سازی، روی «Offload App» ضربه بزنید. در پنجره باز شده، برای تأیید دوباره «Offload App» را انتخاب کنید.


مرحله هفتم: اگر می‌خواهید برنامه و همه داده‌ها را حذف کنید، مرحله ششم را رد کنید. روی "Delete App" ضربه بزنید. در پنجره پاپ‌آپ، برای تأیید دوباره «Delete App» را انتخاب کنید.





مقالات مرتبط بااین مقاله
دیدگاه کاربران نمایش پرطرفدارن ترین 0 دیدگاه ثبت شده است
افزودن دیدگاه جدید راجع به این مقاله ورود به حساب کاربری

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید