11 ابزار طلایی مبتنی بر هوش مصنوعی | top-eleven-Artificial-intelligence-tools

11 ابزار طلایی مبتنی بر هوش مصنوعی

ابزار طلایی و کاربردی در هوش مصنوعی وظیفه آسان تر زندگی انسان را بعهده دارند. از ابزارهای سرگرمی گرفته تا ابزارهایی که در صنعت و فناوری مورد استفاده قرار می گیرند.

0 امتیاز
زون یکشنبه 21 خرداد 1402 862 بازدید

در چند سال اخیر هوش مصنوعی به روش های مختلف راه خود را در زندگی انسان‌ها باز کرده است. اما از خود پرسیده اید که چرا تا قبل از این راجع به این موضوع به اندازه کافی صحبت نمی‌شد. و اکنون همه به سمت آن روی آورده اند؟ قطعا پاسخ شما فقط ChatGPT است.

در این مقاله میخواهیم به کارآمدتر شدن بسیاری از فرآیندهای تجاری شما کمک کنیم. چه یک فریلنسر با یک بیزنس یک نفره باشید و چه مسئول چندین کارمند باشید، ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد.


11 ابزار طلایی و کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی

ai.jpg


اکنون که شما مشغول خواندن این مقاله هستید، بسیاری از کسب و کارها در حال استفاده از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف هستند. از جمله:

پردازش زبان طبیعی: برای تحلیل و فهمیدن متون و گفتارهای زبان انسانی استفاده می شود.

بازیابی اطلاعات: برای جستجو در بانک اطلاعاتی و همچنین دسته بندی و تحلیل اطلاعات استفاده می شود.

پردازش تصویر: برای تشخیص الگوهای تصویری، شناسایی شیء و صحنه، تصویربرداری پزشکی و غیره استفاده می شود.

خودروهای هوشمند: برای سیستم‌های خودران و همچنین بهبود امنیت خودرو استفاده می شود.

بانکداری: برای تشخیص تقلب، تصمیم گیری در مورد اعتبار و ریسک برای تسهیل تراکنش های مالی استفاده می شود.

سلامتی: برای تشخیص بیماری ها، پیش بینی بیماری ها و طراحی دارو استفاده می شود.

بازی های کامپیوتری: برای بهبود تجربه بازیکنان و همچنین ایجاد حرکات و نقشه‌های شخصی شده‌ی بازیکنان استفاده می شود.

رباتیک: برای کنترل ربات‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها استفاده می شود.

ترجمه ماشینی: برای ترجمه سریع و دقیق از یک زبان به زبان دیگر استفاده می شود.

خدمات مشتریان: برای بهبود تجربه مشتریان و پاسخگویی به سوالاتشان در کسب و کارها استفاده می شود.


در ادامۀ این مقاله، لیست بهترین ابزار هوش مصنوعی که شامل ۱1 مورد است را خواهید خواند.


OpusAI : ابزار مناسب برای طراحان بازی و داستان نویس ها

Latent Labs : ابزار تبدیل متن به جهان سه بعدی با هوش مصنوعی 

Img2prompt : با آپلود یک عکس، می توانید ببینید که از چه دستوری برای ایجاد تصویر یا ویدیو استفاده شده است.

Lexica : ابزار قدرتمندی که می تواند تصاویر، متن و حتی موسیقی با کیفیت بالا تولید کند

Heyday : ابزار یادآوری چیزهایی استفاده می کند که هنگام مرور وب فراموش کرده اید

Upscale.media : برای کسانی که می خواهند تصاویر را بزرگ تر کنند.

Kaiber : داستان‌ها و ویدیوهای تریپ‌پی را از یک دستور ساده

Chatbase : ابزاری جالب برای ایجاد گردش کار به صورت خودکار

Eleven Labs : ابزار قدرتمند تبدیل متن به صوت

Luma AI : ابزار مناسب برای طراحانی که میخواهند محیط های مجازی واقعی گرایانه تولید کنند.

Leonardo.ai : ابزار تولید تصویر توسط هوش مصنوعی


حتما بخوانید : کاربرد هوش مصنوعی در سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره


1- OpusAI

اولین مورد در لیست طلایی ما یک ابزار بازی متن به ویدیو با هوش مصنوعی است که می تواند محتوای نوشته شده را به محتوای بازی ویدیویی جذاب تبدیل کند. این ابزار مناسب برای طراحان بازی و داستان‌نویسانی است که می‌خواهند بازی‌های ویدیویی تعاملی و همه‌جانبه را بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای توسعه بازی بسازند. ابزار هوش مصنوعی opusAI خواهند توانست امکانات مختلفی در اختیار گیمرها، آرتیست‌ها و داستان‌نویسان برای ایجاد سریع‌تر و آسان‌تر دنیاهای مجازی قرار دهد.

opusAI.jpg


2- Latent Labs

ابزار تبدیل متن به جهان سه بعدی با هوش مصنوعی که می تواند محتوای نوشته شده را به جهان های سه بعدی تبدیل کند. این ابزار برای هنرمندان، توسعه‌دهندگان بازی و معمارانی که می‌خواهند جهان‌ها و محیط‌های مجازی نفس‌گیر خلق کنند،بسیار عالی است.

latentLabs.jpg


3- img2prompt

این ابزار برای کسانی که کنجکاو هستند که چگونه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد می شود، مناسب است. با آپلود یک عکس، می توانید ببینید که از چه دستوری برای ایجاد تصویر یا ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده شده است.

imag2prompt.jpg


4- Lexica

Lexica.art ابزار قدرتمندی است که می تواند تصاویر، متن و حتی موسیقی با کیفیت بالا تولید کند. برای خلاقانی که می‌خواهند به راحتی محتوای خیره‌کننده ایجاد کنند، عالی و مناسب است. این هوش مصنوعی که بسیار پرطرفدار می باشد، تصاویری شبیه به واقعیت را ارائه می کند و بسیاری از انیمیشن کاران میتوانند از شخصیت های ارائه شده در این هوش مصنوعی ایده بگیرند و یا از آن ها در برخی موارد از آنها استفاده کنند.


Lexica.jpg


5- Heyday

Heyday یک دستیار حافظه است که از هوش مصنوعی برای یادآوری چیزهایی استفاده می کند که هنگام مرور وب فراموش کرده اید. برای افرادی که می‌خواهند چیزهای مهمی مانند مقاله‌ها، کتاب‌ها یا ویدیوها را به خاطر بسپارند، عالی است.

heyday.jpg


6- Upscale.media

رسانه Upscale برای افرادی که می‌خواهند تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را از Midjourney، Lexica، Dall-E 2 یا Leanardo.ai حتی بزرگ‌تر کنند، مناسب است.

upscale-media.jpg


7- Kaiber

ابزار Kaiber AI برای کسانی که می‌خواهند داستان‌ها و ویدیوهای تریپ‌پی را از یک دستور ساده ایجاد کنند، عالی است. هوش مصنوعی محتوای جذابی تولید می کند که مطمئناً مجذوب می شود.

Kaiber.jpg


8- Chatbase

Chatbase یک چت ربات قدرتمند هوش مصنوعی است که می تواند به شما کمک کند با هر یک از اسناد خود چت کنید. برای مشاغل و افرادی که می خواهند گردش کار خود را ساده کرده و کارهای خسته کننده را خودکار کنند، عالی است.

chatbase.jpg


9- Eleven Labs

ابزار تبدیل متن به گفتار Eleven Labs در سطح جهانی است و همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که صدای خود را با استفاده از حدود 60 ثانیه صدای منبع شبیه سازی کنید. این برای افرادی که می خواهند صداهای واقعی یا دستیار صوتی بسازند عالی است.

eleventlabs.jpg


10- Luma AI

Luma AI، یک ابزار هوش مصنوعی که به شما امکان می دهد NeRFs ایجاد کنید، نوعی فتوگرامتری که پخته نشده است. این ابزار هوش مصنوعی برای عکاسان و فیلمسازانی که می خواهند محیط های مجازی واقع گرایانه و همه جانبه ایجاد کنند، عالی است.

Luma.jpg


11- Leonardo.ai
Leonardo.ai، یکی از رقبای Midjourney و ابزاری قدرتمند برای خلاقان، یک ابزار تولید کننده تصویر هوش مصنوعی است که بسیار جذاب است، و آنها به تازگی لیست سفید حساب های جدید را متوقف کرده اند که نشان دهنده رشد سریع آن است.

Leonardo.jpg


"با هوش مصنوعی، همه چیز را با هوشمندی و سرعت بیشتری انجام دهید."


همانطور که دیدید ابزارهای هوش مصنوعی وظیفه ی آسان کردن زندگی و سرعت بخشیدن در انجام کارها را دارند. در این مقاله شما با 11 نمونه ابزار هوش مصنوعی در دنیای فناوری هوش مصنوعی آشنا شدید. از بازی‌های متنی به ویدیو گرفته تا موسیقی‌های تولید شده با هوش مصنوعی، این ابزارها مطمئناً الهام‌بخش و انقلابی در نحوه تولید محتوا خواهند بود.

سوالات متداول
  • ابزار هوش مصنوعی چیست؟
    ابزار هوش مصنوعی نرم افزاری است که از الگوریتم های هوش مصنوعی برای انجام وظایف خاص و حل مشکلات استفاده می کند. ابزارهای هوش مصنوعی را می توان در صنایع مختلف، از مراقبت های بهداشتی و مالی گرفته تا بازاریابی و آموزش، برای خودکارسازی وظایف، تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود تصمیم گیری استفاده کرد.
مقالات مرتبط بااین مقاله
دیدگاه کاربران نمایش پرطرفدارن ترین 0 دیدگاه ثبت شده است
افزودن دیدگاه جدید راجع به این مقاله ورود به حساب کاربری

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید