بهترین نرم افزار های حضور و غیاب در سال 2023 | اپلیکیشن زون  | software-attenance

بهترین نرم افزار های حضور و غیاب در سال 2023 | اپلیکیشن زون

در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را با ویژگی های بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب در سال 2023 آشنا نماییم. نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری ابزارهای مفیدی هستند که می توانند به کارفرمایان و کارمندان در مدیریت زمان کار و حضور و غیاب کمک کنند. 

0 امتیاز
زون سه شنبه 27 تیر 1402 3500 بازدید

پس از بررسی دقیق بسیاری از سیستم‌ها، توانستیم لیستی از بهترین نرم‌افزارهای حضور و غیاب برای نظارت بر کارمندان شما و اطمینان از حضور آنها در محل کار در زمان مناسب جمع آوری کنیم.  

لیست بهترین نرم افزار حضور و غیاب 

لیست-بهترین-نرم-افزارهای-حضور-و-غیاب.jpg

در اینجا لیست کوتاهی از بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب آمده است که در این مقاله خلاصه های دقیقی در مورد آن ها توضیح داده ایم:

1. Deel - بهترین نرم افزار حضور و غیاب در یک سیستم مدیریت جهانی کارکنان

2. Connecteam - بهترین گزینه با قابلیت چت داخلی برای برقراری ارتباط با اعضای تیم

3. Homebase - بهترین نرم افزار حضور و غیاب برای کارمندان و تیم های ساعتی

4. Wrike - بهترین نرم افزار حضور و غیاب برای متعادل کردن حجم کاری تیم

5. monday.com - بهترین نرم افزار حضور و غیاب برای ایجاد داشبورد مدیریت سفارشی

6. ClockShark - بهترین نرم افزار حضور و غیاب برای کارمندان پروژه ای

7. Beebole Timesheet - بهترین نرم افزار حضور و غیاب برای سازمان هایی که ساعت های قابل پرداخت را دریافت می کنند

8. QuickBooks Time - بهترین برای عملکردهای یکپارچه حقوق و دستمزد 

9. TimeCamp - بهترین نرم افزار حضور و غیاب برای کاربران نامحدود

10. Acoro - بهترین نرم افزار مدیریت حضور و غیاب رایگان برای همیشه و با ویژگی های غنی


آیا هنوز از سیستم حضور و غیاب دستی استفاده می کنید یا تایم های استراحت را در صفحات گسترده جستجو می کنید؟ اگر هنوز به روش سنتی کار می کند قطعا شما برای رشد و  ارتقاء به تاخیر افتاده اید. نرم افزار حضور و غیاب مبتنی بر وب به شما کمک می کند تا خطای انسانی را از بین ببرید و فرآیند ردیابی را ساده کنید. با کاهش نیازهای پردازش، ساعاتی را در هفته به دست خواهید آورد که می توانید آن را به سایر حوزه های کسب و کار خود اختصاص دهید.

در این مقاله، شما را با بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب موجود در بازار امروز آشنا می کنیم. و دلیل انتخاب هر نرم افزار را توضیح خواهیم داد. در ابتدا لازم است تا شما با انواع نرم افزار حضور و غیاب آشنا شوید.


نرم افزار حضور و غیاب چیست؟

نرم-افزار-حضور-و-غیاب-چیست.jpg

همانطور که از نام آن پیداست، نرم افزار حضور و غیاب برای نظارت بر حضور و غیاب کارکنان استفاده می شود. و یک نوع نرم افزار مدیریت نیروی کار است که اغلب به عنوان نرم افزار مدیریت زمان و حضور و غیاب نیز توصیف می شود. و برای کنترل حضور، زمان ورود و خروج، تاخیر و الگوهای غیبت طراحی شده است. نرم‌افزار حضور و غیاب پیشرفته‌تر ممکن است شامل قابلیت‌های ردیابی بیومتریک (تشخیص چهره یا اثر انگشت) یا حصار جغرافیایی (مبتنی بر GPS) نیز باشد.


نرم افزار محاسبه ی ساعت کاری

نرم-افزار-محاسبه-ساعت-کاری.jpg

در دنیای امروز که همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است، استفاده از نرم افزارهای مختلف برای انجام کارهای مختلف، امری ضروری شده است. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار محاسبه ی ساعت کاری است. این نرم افزارها به کارفرمایان و کارمندان کمک می کنند تا زمان کار و حضور و غیاب کارمندان را به راحتی و به طور دقیق محاسبه کنند.


مزایا استفاده از نرم افزار محاسبه ی ساعت کاری

استفاده از نرم افزار محاسبه ی ساعت کاری مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت و سرعت در محاسبه: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری به طور دقیق و سریع زمان کار و حضور و غیاب کارمندان را محاسبه می کنند. این امر باعث می شود تا کارفرمایان و کارمندان از بروز اشتباه در محاسبات جلوگیری کنند.
  • کاهش هزینه ها: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری هزینه های مربوط به محاسبه ی ساعت کاری را کاهش می دهند. این امر به دلیل حذف نیاز به نیروی انسانی برای انجام این کار است.
  • سهولت در استفاده: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری به طور ساده و آسان طراحی شده اند. این امر باعث می شود تا کارمندان و کارفرمایان به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند.
  • قابلیت انعطاف پذیری: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری قابلیت انعطاف پذیری باالیی دارند. این نرم افزارها می توانند با توجه به نیازهای مختلف کارفرمایان و کارمندان تنظیم شوند.


انواع نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری

انواع-برنامه-محاسبه-ساعت-کاری.jpg

نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

نرم افزارهای تحت وب: این نرم افزارها از طریق اینترنت قابل استفاده هستند.

نرم افزارهای تحت ویندوز: این نرم افزارها باید بر روی کامپیوتر نصب شوند.


نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت وب

نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت وب از طریق اینترنت قابل استفاده هستند. این نرم افزارها مزایای زیادی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ثبت ورود و خروج به صورت دستی یا خودکار: این ویژگی به مدیران امکان می دهد تا نحوه ی ثبت ورود و خروج کارکنان را با توجه به نیاز سازمان خود انتخاب کنند.
  • قابلیت دسترسی از هر کجا: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت وب را می توان از هر کجا که به اینترنت دسترسی دارید، استفاده کرد.
  • عدم نیاز به نصب: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت وب نیازی به نصب بر روی کامپیوتر ندارند. 
  • هزینه ی پایین: هزینه ی استفاده از نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت وب معمولا کمتر از نرم افزارهای تحت ویندوز است. و شما با خرید اکانت به صورت ماهانه و سالانه می توانید از آن بهره ببرید.


نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت ویندوز

نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت ویندوز باید بر روی سیستم عامل ویندوز نصب شود. این نرم افزارها مزایای زیادی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  قابلیت کار آفلاین: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت ویندوز را می توان در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز استفاده کرد.
  •  امکانات بیشتر: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری تحت ویندوز معمولا امکانات بیشتری نسبت به نرم افزارهای تحت وب دارند.


انتخاب نرم افزار محاسبه ی ساعت کاری

انتخاب-نرم-افزار-حضور-و-غیاب.jpg

برای انتخاب نرم افزار محاسبه ی ساعت کاری مناسب، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع سازمان: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری برای سازمان های مختلف با ساختارهای متفاوت طراحی شده اند. بنابراین، باید نرم افزاری را انتخاب کنید که با ساختار سازمان شما سازگار باشد.
  • نیازهای سازمان: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری امکانات مختلفی را ارائه می دهند. بنابراین، باید نرم افزاری را انتخاب کنید که با نیازهای سازمان شما مطابقت داشته باشد.
  • بودجه: نرم افزارهای محاسبه ی ساعت کاری هزینه های مختلفی دارند. بنابراین، باید نرم افزاری را انتخاب کنید که با بودجه ی شما سازگار باشد.


حتما بخوانید: مقاله بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب


نرم افزار جمع زدن ساعت کاری

نرم افزار جمع زدن ساعت کاری این امکان را به شما میدهد تا ساعات کاری تیم خود را به صورت دقیق ردیابی کنید. این نرم افزار به کارفرمایان کمک می کند تا ساعات کاری کارمندان خود را به طور دقیق و به صورت یکپارچه محاسبه نمایند. این نرم افزارها به تیم ها اجازه می دهد تا پروژه ها و وظایف را کنترل کنند و آنها را بر اساس زمان مصرف شده کنترل کنند. این برنامه ها معمولا امکانات متعددی مانند گزارش دهی، هشدارها، اتصال به سیستم های پردازش حقوق و دستمزد و ... را نیز دارند. 


مروری بر 10 تا از بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب دنیا

در اینجا شرح مختصری از بهترین نرم افزارها و ویژگی های قابل توجه هر یک آورده شده است. و همچنین تصاویری از رابط کاربری آنها به شما ارائه می دهیم:


1 - Wrike

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب برای متعادل کردن حجم کار تیم


 wrike.jpg


Wrike یک نرم افزار مدیریت کسب و کار است که تعادل زمان و حجم کار را هماهنگ می کند. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد وظایف را تعیین کنند و پیشرفت را در زمان واقعی اندازه گیری کنند.

چرا Wrike را انتخاب کردیم: برنامه حضور و غیاب می تواند به کارفرمایان کمک کند روند حضور و غیاب در سطح تیم را بررسی کنند و به آنها بینش های اساسی در مورد بهره وری در محل کار و مشارکت کارکنان ارائه دهد. کاربران می‌توانند به پیکربندی‌های مبتنی بر قوانین قوی دسترسی داشته باشند که در آن قوانین مدیریت خاص مانند زمان شروع شیفت و وقفه‌ها را می‌توان به راحتی بر اساس نقش شغلی یا نیازهای تیم تنظیم کرد. و ابزارهای گزارش دهی آن به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت و  بر اساس داده های جمع آوری شده گزاارشات حضور و غیاب تولید کنند.

همچنین به مدیران اجازه می دهد که هر یک از کارکنان چه مدت غیبت یا در دفتر حضور داشته اند و حتی سطوح عملکرد آنها را در دوره های مختلف نظارت کنند. تقویم یکپارچه به کاربران امکان می دهد جلسات آینده خود را بررسی کنند و یادداشت ها و نظراتی را در مورد عملکرد یا غیبت هر یک از کارکنان اضافه کنند، و  به آنها کمک می کند در طول زمان بینشی در مورد عملکرد خود کسب کنند.

ویژگی‌ها Wrike 

ویژگی‌های این برنامه مدیریت پروژه، برنامه‌ریزی/ردیابی کار، مدیریت منابع، ردیابی هزینه‌ها، بودجه‌بندی، اتوماسیون‌های بازاریابی، پشتیبانی و گزارش‌دهی است.


2 - Deel

 بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب در یک سیستم مدیریت جهانی کارکنان

deel.jpg

 Deel یک راه حل جهانی مدیریت کارکنان است که برای مشاغلی طراحی شده است که تیم پراکنده ای از کارمندان و پیمانکاران را استخدام می کنند. مجهز به تمام ویژگی های لازم برای شرکت ها جهت گسترش جهانی و مدیریت نیروی کار خود در مقیاس های بزرگ در بازار بین المللی است. این نرم افزار جهانی، مدیریت منابع انسانی و حقوق و دستمزد را از یک پلتفرم امن و متمرکز فراهم می کند.

چرا Deel را انتخاب کردیم: کاربران می توانند Deel را به هر یک از پلتفرم های منابع انسانی موجود خود متصل کنند تا عملکرد خود را گسترش دهند و امکان همگام سازی دو طرفه داده ها را فراهم کنند. نرم افزار مبتنی بر ابر می تواند به طور یکپارچه با نرم افزارهای حسابداری و  حقوق و دستمزد از طریق API خود یکپارچه شود.

این پلتفرم هم کارکردهای حقوق و دستمزد را پوشش می‌دهد، و هم توانایی مدیریت حضور و غیاب و  مرخصی را دارد. این ماژول به کارمندان و مدیران اجازه می‌دهد تا درخواست‌های زمان استراحت را در سیستم Deel هماهنگ کرده و هنگام تعامل از طریق Slack یا تیم‌های مایکروسافت ثبت کنند. این فرآیند ردیابی را برای هر دو کاربر نهایی ساده می کند و در عین حال اطمینان می دهد که اطلاعات به طور خودکار در سیستم مدیریت کارکنان Deel همگام سازی می شوند.

همچنین زمانی که یک کارمند خارج از دفتر است به سایر اعضای تیم هشدار می دهد و یک گام فراتر می رود تا روند زمان مرخصی کارمندان را تجزیه و تحلیل کنند و به مدیران کمک کند.

استفاده از پلتفرم Deel برای مشاغلی با حداکثر 200 کارمند رایگان است و آن را به یک پلتفرم جهانی منابع انسانی عالی برای مشاغلی تبدیل می کند که امیدوارند فعالیت های خود را در بازارهای بین المللی گسترش دهند.

ویژگی های deel

ویژگی‌ها شامل مدیریت حضور و غیاب، مدیریت زمان مرخصی و هزینه‌ها، فهرست کارمندان، نمودارهای سازمانی، پروفایل پرسنل ، مدیریت تجهیزات، رزرو میز و گزارش هوشمند با تعداد کار، هزینه‌های جهانی، داشبوردهای سفارشی‌شده و گزارش‌های حقوق و دستمزد است.

سایر ویژگی‌های پیشرفته‌تر عبارتند از خدمات EOR، مدیریت پیمانکار، حقوق و دستمزد جهانی، استخدام و حضور در هیئت مدیره، بررسی پیشینه، قراردادها، مدیریت اسناد، مدیریت گردش کار، و امنیت و انطباق.


3  - Homebase

بهترین نرم افزار مدیریت حضور و غیاب برای کارمندان و تیم های ساعتی

homebase.jpg 

 Homebase یک راه حل مبتنی بر ابر برای مدیریت برنامه های کارکنان، جدول زمانی، هزینه های نیروی کار و حقوق و دستمزد است. ویژگی برنامه ریزی و جدول زمانی به کاربران کمک می کند تا حضور و غیاب کارمندان را پیگیری کنند.

را Homebase را انتخاب کردیم: این نرم افزار به طور خاص به مشاغلی پاسخ می دهد که تیم های ساعتی را استخدام می کنند، مانند خرده فروشی ها، رستوران ها، مراقبت های بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات حرفه ای. این پلتفرم بر روی هر دستگاهی، خواه رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت، پاسخگو است، بنابراین کارمندان می‌توانند به راحتی بدون توجه به محل کار یا تجهیزات، وارد و خارج شوند.

الگوها و زمان‌بندی خودکار به کاربران کمک می‌کنند تا با در نظر گرفتن در دسترس بودن کارمندان و زمان مرخصی، برنامه‌های کارمندان را به سرعت ایجاد کنند. کارمندان می‌توانند تغییرات در پلتفرم را پوشش دهند، و مدیران را وادار می‌کنند تا درخواست‌هایشان را تأیید کنند و زمان‌بندی‌ها را به‌روز نگه دارند.

ویژکی ها

ویژگی‌ها عبارتند از هشدار اضافه کاری، زمان‌بندی خودکار، نوبت کاری، مدیریت زمان مرخصی، ردیابی و بهینه‌سازی هزینه نیروی کار و لیست حقوق و دستمزد با راهنمایی و محاسبه دستمزد، کل ساعات، استراحت‌های پرداخت شده و بدون پرداخت و اضافه کاری.


4 - Connecteam

بهترین گزینه با قابلیت چت داخلی جهت برقراری ارتباط با اعضای تیم 

connecteam.jpg

Connecteam یک برنامه مدیریت حضور و غیاب جهت برنامه ریزی کارمندان و پیگیری حضور و غیاب و ساعات کاری آنهاست. این برنامه برای کارکنان بدون میز کار ساخته شده است زیرا آنها می توانند در هر نوع دستگاه تلفن همراه به نرم افزار دسترسی داشته باشند و حضور خود را ثبت نمایند.

چرا Connecteam را انتخاب کردیم: Connecteam یک نرم‌افزار مدیریت حضور و غیاب عالی با قابلیت چت داخلی جهت ارتباط با اعضای تیم  است. عملکرد چت درون برنامه ای می تواند به شما کمک کند تا با اعضای تیمی که دیر به سر کار می آیند یا در محل کار تعیین شده خود نیستند، ارتباط برقرار کنید.

ویژگی های Connecteam:

ویژگی‌ها عبارتند از گردش‌های کاری تأیید تعطیلات و غیبت، ردیابی جغرافیایی و GPS، یادآورهای خودکار، هشدارهای محدودیت روزانه، اتوماسیون صدور برگه مرخصی و ماموریت کارکنان، فرم‌ها و چک‌لیست‌های دیجیتال، مدیریت وظایف، شیفت و شغل. ابزارهای برنامه‌ریزی، آموزش و نصب، و ویژگی چت کارکنان.



5 - Monday.com

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب برای ایجاد داشبورد مدیریت سفارشی 

Monday.jpg

monday.com یک سیستم عامل نیروی کار قابل تنظیم با طیف گسترده ای از داشبوردها و الگوهای قابل تنظیم برای مدیریت حضور و غیاب، ایجاد تقویم های تیمی مشترک، نظارت بر ساعات کاری کارکنان، مدیریت پروژه ها ، وظایف و غیره است.

چرا monday.com را انتخاب کردیم: اگر می‌خواهید الگوهای مدیریت حضور و غیاب خود را مطابق با نیازهای کسب‌وکارتان سفارشی کنید، می‌توانید از قالب‌های monday.com برای ردیابی حضور کارکنان و نظارت بر تعداد ساعات کارمندی که صرف وظایف می‌شود استفاده کنید تا در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی فعالیت‌های آینده به شما کمک کند.

این برنامه حضور و غیاب شامل تمام ویژگی‌های ضروری است که برای حفظ کارمندان خود به آن نیاز دارید، از جمله امکان مشاهده مرخصی استعلاجی، مرخصی تعطیلات و غیبت‌های غیرمجاز. این نوع دید به رهبران یا مدیران تیم اجازه می‌دهد تا به طور موثر برنامه‌ها را اصلاح کنند و جایگزین کارمندانی را که  به‌طور غیرمنتظره غیبت میکنند را پر کنند.

ویژگی ها monday.com:

ویژگی‌های این برنامه عبارتند از قالب‌های قابل تنظیم، ابزارهای ساخت داشبورد مدیریتی ، اعلان‌ها و یادآوری‌های مدیر، اتوماسیون، کدگذاری رنگ، فرم‌های جاسازی شده و موارد دیگر. همچنین می‌توانید از این پلتفرم برای ایجاد فضاهای کاری فقط دعوت‌نامه استفاده کنید که در آن اعضای تیم می‌توانند هنگام کار بر روی پروژه‌های محرمانه، ایده‌ها و اسناد را به صورت خصوصی به اشتراک بگذارند.


6 - TimeCamp

بهترین نرم افزار حضور و غیاب با تعداد کاربر نامحدود 

timecap.jpg  


TimeCamp یک نرم‌افزار حضور و غیاب کاملاً خودکار است که با سیستم‌های کاری فعلی شما یکپارچه می‌شود تا به شما کمک کند از هر آنچه کارمندانتان انجام می دهند مطلع باشید.

چرا TimeCamp را انتخاب کردیم: این برنامه یک نرم‌افزار حضور و غیاب عالی برای کسب‌وکارهای کوچک است، و به صورت رایگان و دائم از کاربران نامحدود پشتیبانی می‌کند و در کاهش هزینه ها به شما کمک می‌کند. و براحتی می‌توانید هر تعداد پروژه و کار را که می‌خواهید اضافه کنید، بنابراین نیازی به خرید افزونه‌ها یا ارتقای طرح خود در هنگام کار بر روی چندین پروژه نخواهید بود.

ویژگی های TimeCamp:

ویژگی ها شامل مدیریت حضور و غیاب، ساعت ورود و خروج با یک کلیک ، گزارش مرخصی، محاسبه اضافه کاری، اتوماسیون حقوق و دستمزد، کنترل بهره وری، نرخ صورتحساب و بودجه بندی است. TimeCamp همچنین دارای یک ویژگی ویرایش انبوه است که به شما امکان می دهد وظایف یا یادداشت ها را در چندین ورودی به طور همزمان اضافه کنید تا به شما در صرفه جویی در زمان کمک کند.

همچنین می توانید از این نرم افزار برای تولید گزارش هایی استفاده کنید که به شما در ارزیابی عملکرد تیم و پیگیری سودآوری پروژه کمک می کند.



7 - Beebole

Beebole یک ابزار ردیابی زمان و حضور و غیاب مبتنی بر فضای ابری قابل اعتماد برای مجموعه ها با هر اندازه ایست و در حال حاضر توسط شرکت‌های معروفی مانند Maersk، Hitachi، Michelin و Investcloud استفاده می‌شود. برای بیش از یک دهه، Beebole به کسب و کارها کمک کرده است تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنند، محاسبه حقوق و دستمزد را آسان کنند، از داده های خود محافظت کنند و با قوانین کار مطابقت داشته باشند.

beebole.jpg

چرا Boobole را انتخاب کردیم: با Beebole، کارمندان و پیمانکاران می توانند حضور و غیاب، ساعات کار، اضافه کاری، استراحت و زمان استراحت را تنها با چند کلیک پیگیری کنند.  Beebole به کاربران اجازه می‌دهد تا نرخ‌ها و هزینه‌های اعضای تیم، مشتریان، پروژه‌ها و وظایف را مستقیماً در برنامه خود پیکربندی کنند.

برنامه تلفن همراه رایگان Beebole با هر دستگاهی با یک مرورگر جدید سازگار است، بدون اتصال به اینترنت کار می‌کند، و دارای ردیابی موقعیت جغرافیایی اختیاری است، که آن را برای کارمندان دورکار  یا تیم‌های در حال حرکت ایده‌آل می‌کند.

ویژگی های Beebole:

از ویژگی های این برنامه می توان به کنترل حضور و غیاب کارکنان،مبتنی بودن بر  موقعیت جغرافیایی، گزارش‌های متنوع، نظارت بر اضافه‌کاری، درخواست‌های مرخصی، نقش‌ها و مجوزهای کاربر انعطاف‌پذیر، یادآوری‌های خودکار، رمزگذاری داده‌ها، حفظ نامحدود داده نام برد. علاوه بر این ویژگی‌ها می توان به پشتیبانی از چند زبان را اشاره کرد.



8 - Arcoro

بهترین نرم افزار  برای شرکت های ساختمانی 

arcoro.jpg

Arcoro یک راه حل نرم افزاری مبتنی بر منابع انسانی (HR) و مبتنی بر ابر است که برای کمک به کسب و کارها طراحی شده است تا فرآیندهای منابع انسانی خود را در صنعت ساخت و ساز، خودکار و ساده کنند. ابزاری است که برای کمک به کسب‌وکارها در مدیریت مؤثرتر تیم‌هایشان طراحی شده است.

چرا Arcoro را انتخاب کردیم: زیرا مجموعه ای جامع از ویژگی ها را ارائه می دهد که کنترل حضور و غیاب را بسیار آسان تر می کند. این فقط در مورد ساعت ورود و خروج نیست - Arcoro می تواند کارمندان شما را با استفاده از geofences GPS و breadcrumbing ردیابی کند. علاوه بر این، می‌توانید برای جلوگیری از تقلب در حضور و غیاب اسکرین شات بگیرید.

ویژگی های Arcoro

ویژگی هایی که برای ما برجسته است، ویژگی انطباق آن در تلفن همراه و ماژول حضور و غیاب برنامه است. این ابزار پاسخ‌های کارگران را به سؤالات غربالگری در مورد وقفه‌ها یا آسیب‌های ناشی از کار، حذف می‌کند و اطلاعات را با خیال راحت ذخیره می‌کند. از سوی دیگر، حضور و غیاب تلفن همراه آن به کارمندان اجازه می‌دهد تا با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود وارد و خارج شوند، این کار را برای آنها آسان‌تر می‌کند و ردیابی را برای شما آسان‌تر می‌کند.


9 - Quickbooks

QuickBooks Time یک نرم افزار حضور و غیاب است که به ساده کردن حقوق و دستمزد و صورتحساب ها کمک می کند زیرا هر سه سیستم با استفاده از یک پلتفرم قابل دسترسی هستند، به این معنی که نیازی به خرید سیستم های پردازش حقوق و دستمزد یا حسابداری جداگانه نیست.

quicktime1.jpg

چرا QuickBooks Time را انتخاب کردیم: کارمندان می‌توانند ساعت ورود و خروج، زمان استراحت خود را ثبت کنند. ویژگی مدیریت مرخصی آن به کارمندان این امکان را می دهد تا با استفاده از تلفن همراه خود درخواست های روزهای بیماری یا مرخصی را برای تأیید ارسال کنند. برنامه ساعت تلفن همراه آن‌ها در دستگاه‌های iOS و Android در دسترس است، بنابراین کاربران می‌توانند زمان کارمندان را در هر کجا که هستند ارسال، پیگیری و تأیید کنند.

ویژگی های QuickBooks Time:

ویژگی ها شامل مدیریت حضور و غیاب کارکنان، صورتحساب، برآورد نیروی کار، مدیریت هزینه ها، پرداخت های پیمانکار، گزارش ها ، دریافت رسید برای هزینه های تجاری، ردیابی مسافت پیموده شده، لیست دستمزد خودکار نامحدود، پورتال سلف سرویس کارکنان، حفاظت از جریمه مالیاتی و همچنین دارای قابلیت‌های زمان‌بندی کارمندان است، بنابراین می‌توانید کارها یا شیفت‌ها را برنامه‌ریزی کنید و آنها را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید و مطمئن شوید که از برنامه‌های کاری خود آگاه هستند.



10 - Clock Shark

بهترین نرم افزار مدیریت حضور و غیاب برای کارمندان در پروژه هاست


clockshark.jpg

ClockShark یک نرم افزار حضور و غیاب برای پروژه ها مانند ساخت و ساز، محوطه سازی، یا هر کسب و کار با استفاده از تلفن همراه است.

چرا ClockShark را انتخاب کردیم: مدیریت کارمندان با تقویم برنامه ریزی کاری ClockShark ساده است. می‌توانید شیفت‌ها و  ورود خروج ها را سریع براحت تنظیم کنید.

کارمندان می‌توانند از طریق تلفن‌های هوشمند خود ساعت ورود و خروج را ثبت کنند، بنابراین شما می‌توانید برای پردازش ساده حقوق و دستمزد دسترسی داشته باشید. ClockShark همچنین دارای GPS و قابلیت‌های geofencing است تا بتوانید مکان و زمان ورود افراد را ببینید.

ویژگی های ClockShark

ویژگی‌ها شامل گزینه‌های دسترسی چندگانه (توسط مرورگر وب، برنامه تلفن همراه، یا حتی با استفاده از یک دستگاه تبلت)، ردیابی زمان حضور و غیاب با استفاده از ابزار تشخیص چهره، مدیریت مشاغل بدون کاغذ،. ابزارهای ردیابی، گزارش‌دهی قابل تنظیم و گردش کار ساده‌شده از لیست گزارشات حضور تا حقوق و دستمزد از ویژگی های این برنامه می باشد.


گزینه های دیگر

در اینجا چند گزینه ارزشمند دیگر وجود دارد که لیست 10  نرم افزار حضور و غیاب نتوانستیم درموردشان توضیح دهیم::

Replicon Time & Attendance - 11

بهترین برای تجزیه و تحلیل هزینه های نیروی کار و معیارهای حضور و غیاب

Google Meet - 12

بهترین برای نظارت بر حضور و غیاب Google Meet

Nowsta - 13

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب برای سازمان هایی که نیاز به کارکنان بر اساس رویداد دارند

Synerion - 14

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب برای خودکارسازی ردیابی انطباق

Rippling - 15

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب با قابلیت بررسی سلفی برای کارمندان میدانی یا کارگران از راه دور

Insightful - 16

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب با خدمات نظارتی اضافی برای تیم های راه دور

Buddy Punch - 17

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب برای مدیریت درخواست های زمان استراحت

BambooHR - 18

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب با سیستم تایید جدول زمانی

Factorial - 19

بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب برای تجزیه و تحلیل پیشرفته برای کمک به کاهش غیبت

20 - Jibble

بهترین نرم افزار حضور و غیاب برنامه رایگان با ویژگی های فراوان


معیارهای انتخاب نرم افزار ردیابی حضور و غیاب

کنجکاو هستید که چگونه بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب را برای این لیست انتخاب کرده ایم؟ باید بگوییم بسیار خوشحال هستیم که روش شناسی خود را به اشتراک می گذاریم. و در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه به این نتایج دست پیدا کردیم.

 ابتدا، در وب جست‌وجو کردیم تا فهرستی طولانی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت حضور و غیاب با رتبه‌بندی مثبت کاربران ایجاد کنیم. سپس، هر وب‌سایت نرم‌افزار را با جزئیات بررسی کردیم و هر سیستم را در محدوده معیارهای انتخاب خود ارزیابی کردیم.

همچنین از سالها تجربه مدیریت منابع انسانی خود در بررسی و تأیید کارکنان استفاده کردیم. و به ما کمک کرد تا ویژگی‌هایی را که ارزش زیادی برای کارکنان مدیریت منابع انسانی و کارمندان می‌افزایند، مشخص کنم.


ویژگی های کلیدی

در اینجا خلاصه ای کوتاه از ویژگی های اصلی که برای تهیه این لیست از بهترین نرم افزار مدیریت حضور و غیاب ارزیابی کردم آورده شده است:

زمان سنجی: به شرکت ها کمک می کند تا سوابق دقیقی از ساعات کاری کارمندان داشته باشند.

مدیریت غیبت: غیبت کارکنان و دلایل آن را پیگیری می کند تا شرکت ها بتوانند از نرخ بالای غیبت در آینده جلوگیری کنند.

زمان‌بندی کارمندان: مدیران را قادر می‌سازد تا برنامه‌هایی را ایجاد و به کارمندان اختصاص دهند تا از تضادها جلوگیری کنند.

Employee Self-Service: به کاربران اجازه می دهد تا لیست ساعت کاری خود را بررسی و ویرایش کنند تا از تناقضات حقوق و دستمزد جلوگیری شود.

اعلان‌های Clock-In & Clock-Out: به کارمندان هشدار می‌دهد تا ساعت‌های تعیین شده خود را از دست ندهند.

GPS Tracking + Geofencing (اختیاری): ردیابی ویژگی هایی که مانع از ورود و خروج کارمندان به هنگام دوری از محل کار تعیین شده خود می شود.

ردیابی بیومتریک (اختیاری): کارمندان را قادر می‌سازد تا با استفاده از اثر انگشت و یا چهره خود به داخل یا خارج محل کار شوند تا از تقلب جلوگیری کنند.


قابلیت استفاده

از آنجایی که کنترل حضور و غیاب یک ضرورت بی پایان در همه کسب و کارهاست، مهم است که سیستمی را انتخاب کنید که تجربه کاربری (UX) مثبت و جذابی را برای همه کاربران ایجاد کند. برای ارزیابی قابلیت استفاده یک سیستم نرم‌افزاری، رابط کاربری (UI) آن را تجزیه و تحلیل می‌کنم، از جمله نحوه سازماندهی منوهای آن و اینکه کار کردن با آن چقدر آسان است.

سیستم‌های نرم‌افزاری موجود در این فهرست، همگی دارای رابط‌های تمیز و با ‌نظم و کاربرپسند هستند که امتیاز بالایی به آن‌ها داده شده است.

دسترسی به موبایل

اغلب، کارمندان دفتری نیستند. و  ممکن است از راه دور، در یک کارخانه، در شرکت، یا در موقعیت های خدمات محور کار کنند. به همین دلیل مهم است که نرم افزار مدیریت حضور و غیاب را در نظر بگیرید که شامل برنامه های تلفن همراه یا حداقل ویژگی های سازگار با موبایل باشد.

سیستم‌های نرم‌افزاری در این فهرست، برنامه‌های موبایلی را ارائه می‌دهند که برای دستگاه‌های(Android و iOS ,Mac) کار می‌کنند و نسخه‌های دسکتاپ مبتنی بر ابر نیز در دسترس هستند. برخی نیز ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حالت‌های کیوسک (مناسب برای انبارها و سایر مکان‌های موجود در محل)، ساعت ورود از طریق تشخیص چهره یا سلفی، یا GPS و قابلیت‌های حضور و غیاب geofencing را ارائه می‌دهند.

پیکربندی نرم افزار

گاهی اوقات نرم افزار ردیابی حضور و غیاب یک برنامه مستقل است و گاهی اوقات می توانید همان ویژگی ها را در یک مجموعه نرم افزاری بزرگتر مانند یک سیستم مدیریت منابع انسانی یکپارچه (HRIS، HCM، HRMS) یا یک سیستم مدیریت حقوق و دستمزد بیابید. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌های ردیابی حضور و غیاب تلفن همراه، حضور و غیاب را نظارت کنید. نرم افزاری که من برای این لیست انتخاب کردم ترکیبی از گزینه های مختلف است تا به شما حس کاملی از آنچه در خارج وجود دارد بدهد.

یکپارچه سازی نرم افزار

داده های ردیابی حضور و غیاب نباید در یک سیلو قرار گیرد. در عوض، شما یک سیستم نرم افزاری با ادغام بومی با سایر سیستم های مهم منابع انسانی که استفاده می کنید، مانند نرم افزار حقوق و دستمزد، سیستم های مدیریت منابع انسانی یا سیستم های مدیریت عملکرد می خواهید. یکپارچه سازی با سایر ابزارهای بهره وری کارمندان، مانند پلتفرم های ارتباطی، تقویم ها و سیستم های مدیریت وظایف نیز ارزش بیشتری به شما می دهد.

ارزش نسبت به هزینه

گاهی اوقات همه چیز به قیمت تمام می شود. به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه زمان زیادی را برای جستجو در نرم افزار مدیریت حضور و غیاب صرف کنید، درک واقع بینانه ای از بودجه خود داشته باشید.

برای صاحبان مشاغلی که تیم های کوچکی را اداره می کنند، ممکن است بتوانید با استفاده از طرح رایگان کنار بیایید. با این حال، برنامه‌های پولی همیشه بازدهی بهتری از سرمایه‌تان به شما می‌دهند، اگر بتوانید آن را بپردازید.

قبل از اینکه متعهد به امضای قرارداد شوید، سعی کنید ابتدا یک نسخه ی آزمایشی رایگان در اختیار داشته باشید. این به شما یک تجربه دست اول از نحوه کارکرد نرم افزار قبل از اجرای آن برای بقیه نیروی کارتان می دهد.


در نتیجه

کنترل حضور و غیاب یک جنبه حیاتی در هر کسب و کاری است. این می تواند به شما کمک کند تا روندهای رفتاری را شناسایی کنید، و بینش هایی را در مورد بهره وری کارمند خود و چگونگی تأثیر آن بر سودآوری شما کشف کنید. همچنین مبنایی را برای پرداخت غرامت به کارکنان خود برای زمان کارشان فراهم می کند، در حالی که انواع مختلف حقوق مرخصی کارمندان شما را ردیابی می کند. سیستم‌های حضور و غیاب همچنین به شما کمک می‌کنند مطمئن شوید که کارکنان شما در ابتدای شیفت کاری خود در جایی هستند که قرار است باشند و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از هرگونه تأثیر منفی بر بهره‌وری شرکت خود جلوگیری کنید.


مقالات مرتبط بااین مقاله
دیدگاه کاربران نمایش پرطرفدارن ترین 0 دیدگاه ثبت شده است
افزودن دیدگاه جدید راجع به این مقاله ورود به حساب کاربری

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید